سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  Atom  خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ | یــــاهـو
اوقات شرعی

بازاریابی فروش تبلیغات

مضامین اصلی یک طرح بازاریابی (پنج شنبه 86/12/9 ساعت 3:1 صبح)

هر طرح بازاریابی باید به اقتضای وضعیت و نیازهای کسب و کارتهیه شود. معذلک، مولفه‌های استانداردی وجود دارد که بدون آنها نمی‌توانید عمل کنید. تجزیه و تحلیل وضعیت، استراتژی بازاریابی، پیش‌بینی فروش و بودجه‌بندی هزینه ها بخش‌های لاینفک هر طرح بازاریابی محسوب می‌شوند .
- تجزیه و تحلیل وضعیت: معمولا این بخش حاوی یک تجزیه و تحلیل بازار، یک تجزیه و تحلیل
SWOT و یک تجزیه و تحلیل رقابت می‌باشد . تجزیه و تحلیل بازار شامل پیش‌بینی بازار، بخش‌بندی، اطلاعات مربوط به مشتری و تشریح نیازهای بازار است .

- استراتژی بازاریابی: این بخش حاوی حداقل یک بیانیه ماموریت، اهدف و استراتژی تمرکزی شامل تمرکز قسمت بازار و هم‌سنجی محصولات می‌باشد .
- پیش بینی فروش: این بخش حاوی جزییات کامل جهت دنبال نمودن فروش به صورت ماهیانه و پیگیری تطابق طرح با تجزیه و تحلیل حقیقی است. معمولا یک طرح شامل فروش معین از لحاظ نوع محصول، منطقه یا قسمت بازار، کانال‌ها، مسوولیت‌های مدیر و سایر عناصر نیز خواهد بود .
- بودجه‌بندی هزینه‌ها: این بخش باید حاوی جزییات کافی جهت دنبال نمودن هزینه‌ها به صورت ماهیانه و پیگیری تطابق طرح با تجزیه و تحلیل حقیقی باشد. معمولا یک طرح شامل تاکتیک‌های معین فروش، برنامه‌ها، مسوولیت‌های مدیریت، ارتقاء و سایر و عناصر نیز خواهد بود .
آیا همین بخش‌ها کفایت می‌کنند؟
این حداقل اقتضائات است و بی تردید ایده‌آل نمی‌باشد. در اغلب موارد شما یک طرح بازاریابی را با خلاصه اجرایی آن آغاز می‌کنید و آنگاه این بخش‌های عمده که طی مروری بر اثر تشکیلاتی، ریسک ها و احتمالات و موضوعات در جریان تعریف شده‌اند را تعقیب خواهد کرد .
یک برنامه حین اجرا را نیز در طرح بازاریابی بگنجانید
بهتر است به خاطر داشته باشید که برنامه ریزی نه فقط به خود طرح که پیرامون نتایج‌آن هم می‌باشد. یک طرح بازاریابی بر اساس نتایج حاصله سنجیده می‌شود. اجرای طرح بسیار مهمتر از ایده های درخشان یا بررسی کلان بازار است. شما می‌توانید از طریق ایجاد طرحی مملو از ریز طرح‌های معین، قابل ارزیابی و واقعی که قابل پیگری‌اند در مرحله اجرا اثرگذار باشید. تطابق طرح با تجزیه و تحلیل حقیقی در برابر نتایج احتمالی ضروری است و بهتر است به عنوان یکی از اجزاء تشکیل‌دهنده طرح منظور شود


  • کلمات کلیدی :
  • تهیه توسط: همایون نوراللهیان

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    محرم
    [عناوین آرشیوشده]