سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  Atom  خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ | یــــاهـو
اوقات شرعی

بازاریابی فروش تبلیغات

بازی خطرناک در تبلیغات!! (چهارشنبه 86/12/8 ساعت 1:42 صبح)

نوشته دوست گرانقدر مجتبی محمدیان

بر گرفته ازHttp://sigmagroup.Mihanblog.com

 

 

شرکت تاژ ادعا می کند که از رقبای خود در تبلیغات صادق تر است (گفتار صادقانه). فلان بانک ادعا می کند که 2 درصد سود بیشتر می دهد. شرکت گراد تولیدات خود را با محصولات متفرقه در بازار مقایسه می کند. فی الواقع جایگاه تبلیغات مقایسه ای در کشور ما کجاست. اگر چه که طبق قانون!! تبلیغات مقایسه در کشور ما مجاز نمی باشد، اما اگر این نوع از تبلیغات را به دو گروه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کنیم شاهد خواهیم بود که در کشور ما تبلیغات مقایسه ای غیر مستقیم، کمابیش مورد استفاده قرار می گیرد.

.

.

اما قوانینی که تبلیغات مقایسه ای را در کشورهای جهان کنترل می کند، مختلف است. در آلمان استفاده از واژه های تخصصی مقایسه ای ممنوع است و در صورت تخلف قابل پیگیری توسط شاکی است. این شیوه از تبلیغات در کشورهای انگلیس، اسپانیا، اسکاتلند، ایرلند و پرتقال مانعی ندارد.

این شیوه از تبلیغات در کشورهای انگلیس، اسپانیا، اسکاتلند، ایرلند و پرتقال مانعی ندارد. بر این اساس در تبلیغات مقایسه اعلام نام رقیب مجاز نیست و مقایسه بین نامهای تجاری ممنوع است. در حالی که بلژیک و لوکزامبورگ به طور مشخص تبلیغات مقایسه ای را ممنوع اعلام کرده اند. کمسیون اروپا در تلاش است تا شکل قانونمندی به تبلیغات اروپا داده و با ایجاد هماهنگی بین کشورهای عضو موانع فراروی تبلیغات را بر دارد

در بخش های دیگر جهان هم قوانین سنگینی در زمینه تبلیغات مقایسه ای وضع شده است.در آسیا جلوی تبلیغی که نشان می داد شامپانزه های آفریقایی پپسی را به کوکا ترجیح می دهند گرفته شد ( احتمالا در کشور مربوطه شورای اعطای مجوز پخش [ کد دادن] وجود نداشته که بعد از پخش جلوی تبلیغ گرفته شده است) و یا عبارت کولای پیشگام فقط در فلیپین پذیرفته شد.

.

شرکت لور در تبلیغات خود در کشور هند ادعا می کرد خمیر دندان جدیدش 102 درصد از نامهای تجاری پیشگام در بازار بهتر است. اگر چه که نام کلگیت که پیشگام در بازار است در این تبلیغ ذکر نمی شد اما جلوی این تبلیغ گرفته شد. به هر تقدیر با شدت گرفتن رقابت این بخش از تبلیغات مخصوصا مقایسه های غیرمستقیم طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد.


 


  • کلمات کلیدی :
  • تهیه توسط: همایون نوراللهیان

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    محرم
    [عناوین آرشیوشده]